Blogumu Nasıl Buldunuz ?

3 Nisan 2012 Salı

Van Gogh Alive Sergisi

    27 Mart günü olması lazım sanıyorum ki, uzun zamandan beri görmediğim bir arkadaşımla buluşmak için gittim yine Cihangir'e. Maalesef buluşamadık, kahvaltı için sözleşmiştik de uyanamamış hanımefendi. Ben de tek başıma kahvaltı keyfimden sonra  sigaramı yaktım. Uzun zamandan beri gitmek isteyip de zaman bulamadığım ''Van Gogh Alive'' sergisine gitmeye karar verdim aniden. Halbuki çok hazırlıksızdım, fotoğraf makinem yanımda yoktu, not defterim yanımda yoktu. Olsun dedim nasıl olsa telefonum var. Teknolojinin nimetlerinden yararlanmak bu olsa gerek işte. Kısa bir yürüyüşten sonra ''İstanbul Modern''e vardım. Unutmadan, bilet fiyatları o kadar uçarı değil, hele ki benim gibi bu işlerle ilgilenenler, değer verenler için hiçbir şey diyebilirim. Cüzi bir miktar ödüyorsunuz ve inanın bana bu sergi için değer. Benden size tavsiye, hatta şimdi dipnot olarak geçmek istiyorum bunu: ''Madem ki sergilerle veya böyle sanatsal etkinliklerle ilgileniyorsunuz, o zaman ne yapacağınızı mutlaka bilmeniz gerekir. İçeri ilk girdiğinizde başkalarının yaptığı gibi bilgilendirme kısımlarını okumayın, es geçin, yanlarındaki resimlere odaklanın onlar size gerekli bilgiyi mutlaka vereceklerdir zaten.'' Girişte kısa bir gezintiden sonra da esas kısıma, yani karanlık odaya girdim. Burada ünlü ressamın eserleri ve söylediği sözler geniş duvarlara slayt gösterileri halinde yansıtılıyor. Karanlık odaya girmeden önce mutlaka fotoğraf makinenizin veya fotoğrafları ne ile çekecekseniz onun flash modunu mutlaka kapatmalısınız. Başkalarını rahatsız etmeye asla hakkınız yok. Önce kısa bir tur atın duvarların önünde, sonra da oturacak bir yer bulun kendinize. Hiçbir şey bulamadıysanız hemen oraya yere oturabilirsiniz ve müzik eşliğinde duvardan geçenleri dikkatlice inceleyin. Sergide en çok hoşuma giden şey bazı resimlerin içine hareketli objeler yerleştirmeleri oldu, daha önce gittiğim sergilerin hemen hemen hiçbirinde böyle bir şeye rastlamadım. Az önce de dediğim gibi hazırlıksız yakalandığım için fotoğraf makinem yanımda yoktu ama telefonumla bir kaç fotoğraf çekme olanağı buldum onlardan bir kaçını paylaşacağım zaten. Sergi 15 Mayıs'a kadar İstanbul Modern'de hatta bir defa daha gitmeyi planlıyorum ben, sizler de kaçırmamalısınız.

Hiç yorum yok: