Blogumu Nasıl Buldunuz ?

24 Nisan 2012 Salı

Şehir Tiyatroları


Ben bıkmadım , bıkmadan da söylüyorum. Gerektiğinde bağırıyorum da ! Bugün Taksim’de yürüyüş vardı İstanbul Şehir Tiyatroları için, tam beş bin kişi. Bu beş bin kişi ne yapıyor acaba, neden yürüyorlar, neden yürüyoruz bağıra bağıra ? çok şey istemiyoruz aslında, sadece eskiden beri var olan ve devam etmesini istediğimiz sanatlarımız. Bunların başında ‘’Tiyatrolarımız, Yazılarımız, Kitaplarımız, Sinemalarımız’’ var. Ama kimse tarafından ciddiye alınmamamız bizleri biraz yoruyor açıkçası. Başımızdaki yöneticiler ne düşünüyorlar bilmiyorum ama tahmin edebiliyorum diyebilirim. Benim özgürce yazamadığım, tiyatrocu dostlarımın özgürce sanatlarını yapamadığı, sansür uygulandığı bir ülke hangimizi mutlu eder söyleyin bakalım ? Hangimizi mutlu eder bu kısır döngü ? Sanatı bile muhafazakarlaştıran ama sanatla da ilgiliyim diyebilen insanların olduğu bir yerde yaşamak bizlere utanç vermiyor, bizlere utanç veren tek şey böyle insanların bu güzel ülkede yaşıyor olması. Bunun için herkese okumayı, araştırmayı tavsiye ediyorum hep durmadan. Şehrinize gelen tiyatroları asla kaçırmayın, sevdiğiniz yazarları mutlaka takip edin, günde en az bir gazete takip edin, sevdiğiniz yönetmenlerin filmlerini mutlaka izleyin ! En önemlisi de nedir biliyor musunuz ? ‘’Nitelikli yapıtlar ve yazınlar’’dan asla ve asla vazgeçmeyin. Şehrinizdeki ‘’Yerel Tiyatrolara’’ da mutlaka sahip çıkın. İnsanların gözleri ve kulakları en önemli yetileridir bana göre, benden size tavsiye bu organlarınızı iyi kullanın. Gözlerinizle izleyin, kulaklarınızla duyun. Gözlemleyin, kulaklarınızı tıkamayın duyduklarınıza. Sanatınıza, sevdiğiniz şeylerin ellerinizden, gönüllerinizden, gözlerinizin önünden kayıp gitmesine izin vermeyin. Unutmayın, ‘’Gözlerinizi kapatırsanız Kör, Kulaklarınızı tıkarsanız Sağır Olursunuz’’
Sevgi ile kalın …

Hiç yorum yok: